Sjukhusbesök.

Idag var inte min skoldag särsklit lång, det berodde på att jag skulle in till sjukhuset igen. Jag ska försöka förklara dagen så gott jag kan... OKEJ, såhär gick dagen till :
  • Klockan 8 så gick jag till bussen
  • vid 08:35 så satt jag i klassrummet och snackade :)
  • Mamma kom och hämtade mig i skolan 08:45 vi åkte sedan till sjukhuset direkt
  • Jag satte mig i väntrummet och mamma jobbar på sjukhuset så hon gick ner till sitt jobb
  • vid 11:00 hade de fortfarande inte ropat upp mig och jag började bli lite trött och batteriet på mobilen var på väg att ge upp
  • men vid 11:30 så kom en sköterska och berättade att den doktorn som jag skulle ha var lite sen i sitt schemamen att det snart var min tur.
  • vid 12:15 så fick jag äntligen komma in till läkaren och han kollade på min käke och sa att han skulle skicka en remiss till röntgen och att de skulle avgöra vilken sorts röntgen jag skulle göra och jag och mamma blev visade till väntrummet igen...
  • vi fick en tid vid röntgen ca 45 minuter efter att vi hade satt oss i väntrummet och vi gick mot röntgen
  • jag blev röntgad väldigt snabbt i en ascool maskin!
  • Vi fick sedan göra vad vi ville medans vi väntade på resultatet av röntgen
  • vi köpte lite choklad på pressbyrån sen åkte vi ner till mammas jobb och käkade lite :)
  • de ringde sedan från avdelningen och sa att vi skulle upp och träffa käkkirurgen
  • sen träffade jag kirurgen som bedömde min käke och sa att den inte var bruten och att jag ska få starkare tabletter och sen ska jag dit igen om två veckor.
  • klockan 13:45 så tog jag bussen tillbaka till skolan för att vara med på den sista lektionen.
(bilder från väntrummet)
Och ja så såg min dag ut, ganska trött nu men eftersom att jag har VÄLDIGT många läxor tills imorgon och på fredag så måste jag pluga, hejsvejs lingonfejs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0